Ćwiczenia z SOLID

przez | 13 lutego, 2020

ćwiczenia SOLID

SOLID

Zasady SOLID są podstawowymi dobrymi praktykami w programowaniu obiektowym. Warto jest nie tylko znać zasady SOLID, ale również je ćwiczyć. Przypomnijmy sobie jeszcze raz wszystkie zasady SOLID. Następnie przedstawię Ci sposoby, jak ćwiczyć zasady SOLID.

Single responsibility principle – Zasada jednej odpowiedzialności

Każda klasa powinna mieć tylko jedną odpowiedzialność (czyli tylko jeden powód do modyfikacji klasy) – jeden cel istnienia.

Open/closed principle – Zasada otwarte-zamknięte

Wszystkie klasy powinny być otwarte na rozszerzenia, ale zamknięte na modyfikacje.

Liskov substitution principle – Zasada podstawienia Liskov

Oprogramowanie powinno dobrze działać, gdy w miejsce klasy bazowej podstawimy jej którąkolwiek klasę potomną.

Interface segregation principle – Zasada segregacji interfejsów

Wiele dedykowanych i małych interfejsów jest lepsze niż jeden ogólny.

Dependency inversion principle – Zasada odwróconej zależności

Wysokopoziomowe moduły nie powinny zależeć od modułów niskopoziomowych, lecz zależność powinna wynikać z abstrakcji.

Ćwiczenia zasady SOLID

  1. Programuj zwracając uwagę na zasady
  2. Czytaj zasady
  3. Czytaj kod innych osób w kontekście zasad
  4. Obserwuj, jak zmienia się Twoje oprogramowanie i czy zasady SOLID ułatwiłyby jego rozwój czy odwrotnie.
  5. Czytaj kod napisany w celu zaprezentowania zasad.
  6. Dawaj swój kod do review (sprawdzenia) innej osobie i poproś, aby wzięła pod uwagę zasady.

Odwiedź strony z ćwiczeniami zasad SOLID

Wszystkie posty związane z mini projektem: Poznaj zasady SOLID i OOP:

Źródła

Obraz główny

Materiały

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *