Doskonała obsługa klienta — Ted Johns

przez Karol Bocian | 26 sierpnia, 2021
Doskonała obsługa klienta — Ted Johns

 

Przeczytałem ostatnio kolejną książkę. W tym wpisie dzielę się informacjami, które w niej znalazłem oraz które wdrożyłem w swoim życiu. Staram się z każdej książki wdrażać minimum jedną rzecz.

 

Wdrożyłem:

 

  1. Zwracać większą uwagę na obsługę klienta, jakość kontaktu z nim i rozwiązywanie jego problemów.

 

Notatki:

 

Jakość możesz poprawić głównie słuchając swoich klientów. Daj im możliwość poskarżyć się. Niech wyleją swoje żale, a Ty wysłuchaj ich i wykorzystaj do poprawy swoich usług. Jeżeli jesteś szefem, zazwyczaj informacje są przed Tobą ukrywane. Jedynym rozwiązaniem jest osobisty kontakt z klientami i uzyskanie informacji z pierwszej ręki. Słuchaj i obserwuj swoich klientów.

Klienci w większości nie skarżą się na sam produkt czy usługę, lecz całą resztę. Jakość dla klienta to nie tylko produkt, lecz całe doświadczenie zakupu, sprzedaży, korzystania z produktu i kontaktu z firmą. Można tutaj wymienić wiele elementów, np. 

  • Niezawodność produktu/usługi.
  • Konsekwencje.
  • Szybkość dostaw, przyjazność i forma.
  • Dokładność materiałów informacyjnych.
  • Uprzejmość pracowników.
  • Renomę firmy transportowej.
  • Pozytywną postawę personelu.

Serwis (naprawy) działa skutecznie, jeżeli wykonuje mało pracy. Nie powinien być w ogóle zauważany przez klienta, ponieważ to produkt powinien być tak dobrej jakości, że nie powinno być mowy o jego serwisowaniu. 

Pamiętaj, że Twoje problemy nie interesują klienta. On ma swoje problemy. Rozwiąż je i nie zawracaj głowy swoimi problemami (trudnością znalezienia pracowników, brakiem prądu, etc.). Nie można zignorować oczywistych potrzeb klienta.

To klient uznaje jakość klienta, a nie wewnętrzne wytyczne czy standardy branżowe.

Zarządzając ludźmi pamiętaj, że ludzie robią to, za co są nagradzani. Przykład dobrej obsługi klienta idzie z samej góry, od szefa po kierowników. Cała struktura firmy, jej organizacja i kultura muszą wspierać dobrą obsługę klienta. Poprawiając ją, skup się naprawdę na jej poprawianiu, a nie tylko na działaniach pozornych (np. poprawa wystroju biura). Dbaj o swoich pracowników, a oni zadbają o klientów.

 

Wszystkie posty związane z książkowymi wdrożeniami:

 

 

Źródła

 

Obraz główny

 

  • Praca własna
  • https://www.pexels.com/ 

 

Materiały

 

  • Doskonała obsługa klienta — Ted Johns

 

Linki oznaczone (*) są linkami afiliacyjnymi. Jeżeli uważasz, że czerpiesz korzyści z mojej pracy, to kup coś korzystając z powyższego linku. Sprawi to, że dostanę prowizję z afiliacji.

 

Kategoria: Książkowe wdrożenia Tagi: Doskonała obsługa klienta

O Karol Bocian

Programowanie i świat agentów programowalnych, który poznał na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych, wciągnął go w przemysł IT. W trakcie swojej praktyki zawodowej Karol zrozumiał, że nie ważne co się robi i kim się jest, ale wiedza z zarządzania przydaje się wszędzie. Rozpoczął studia na kierunku Zarządzanie i Inżyniera Produkcji. W przypadku Karola zarządzanie to nie tylko teoria czy praca, ale prawie każdy element jego życia, to jego pasja.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.