Organizacja spotkań Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu — Carol R. Anderson

przez Karol Bocian | 15 czerwca, 2022
Organizacja spotkań Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu — Carol R. Anderson

Przeczytałem ostatnio kolejną książkę: Organizacja spotkań Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu. W tym wpisie dzielę się informacjami, które w niej znalazłem oraz które wdrożyłem w swoim życiu. Staram się z każdej książki wdrażać minimum jedną rzecz.

Wdrożyłem z książki: Organizacja spotkań Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu:

  1. Zebrania są bardzo kosztowne. Jeżeli można je uniknąć lub usprawnić, należy to zrobić.

Notatki z książki: Organizacja spotkań Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu:

Jeżeli możesz nie robić spotkania, to go nie rób. Alternatywy dla braku spotkania to m.in.:

  • Praca indywidualna.
  • Telefon.
  • Poczta elektroniczna.
  • Komunikator.
  • Spotkanie online.
  • Zebranie asynchroniczne.
  • Praca asynchroniczna.
  • Komentarze do czyjeś pracy.

Kilka porad:

  • Skuteczne zebrania wymagają wcześniejszego zaplanowania spotkania, przygotowania się uczestników, ich zaangażowania.
  • Jeżeli ktoś nie jest potrzebny na zebraniu, to nie zapraszaj go.
  • Po spotkaniu poinformuj wszystkich zainteresowanych (nie tylko uczestników), o jego przebiegu i owocach. Sporządź notatki ze spotkania, raport oraz kolejne kroki (np. zadania).
  • Należy wybrać odpowiednie narzędzia i techniki, aby zwiększyć skuteczność spotkania.
  • Zarządzaj czasem (ustalaj limity czasowe na etapy) i tempem spotkania. Nie pozwalaj na zbaczanie na tematy niezwiązane ze spotkaniem
  • Zadbaj, aby spotkanie nie było tylko miłą pogadanką, ale skończyło się faktycznymi rezultatami (lub zadaniami do wykonania).
  • Możesz robić przerwy.
  • Nie rób długich spotkań.
  • Nie toleruj spóźnień, pilnuj czasu.
  • Ujawnij oczekiwania w związku ze spotkaniem.
  • Rób notatki — wyznacz do tego skrybę. Prowadzący nie może robić notatek, bo nie jest w stanie jednocześnie robić dwóch rzeczy: notować i prowadzić spotkania.
  • Buduj wiedzę grupową.
  • Wykorzystuj grupę — grupa ma większą wiedzę niż jedna osoba. To nie znaczy, aby każdą decyzję podejmować na spotkaniach, lecz korzystaj z wiedzy wielu osób i ważne problemy rozwiązujcie razem (możecie to robić asynchronicznie lub w mniejszych grupach).

Dyskusje pozwalają znajdować lepsze rozwiązania oraz budować lepsze zespoły (bardziej zgrane i zaangażowane).

Narzędzia do rozwiązywania problemów:

  • Metoda naukowa.
  • Racjonalne rozpoznanie problemu.
  • Formuła idealnego rozwiązania.
  • Burza mózgów.
  • Nominalna technika grupowa.
  • Analiza „pola siłowego”.
  • Analiza morfologiczna.

Wszystkie posty związane z książkowymi wdrożeniami:

Źródła

Obraz główny

Materiały: książka Organizacja spotkań Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu:

  • Organizacja spotkań Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu — Carol R. Anderson

Linki oznaczone (*) są linkami afiliacyjnymi. Jeżeli uważasz, że czerpiesz korzyści z mojej pracy, to kup coś korzystając z powyższego linku. Sprawi to, że dostanę prowizję z afiliacji.

Kategoria: Książkowe wdrożenia

O Karol Bocian

Programowanie i świat agentów programowalnych, który poznał na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych, wciągnął go w przemysł IT. W trakcie swojej praktyki zawodowej Karol zrozumiał, że nie ważne co się robi i kim się jest, ale wiedza z zarządzania przydaje się wszędzie. Rozpoczął studia na kierunku Zarządzanie i Inżyniera Produkcji. W przypadku Karola zarządzanie to nie tylko teoria czy praca, ale prawie każdy element jego życia, to jego pasja.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *