Metoda Zmiany miejsca

przez Karol Bocian | 7 lutego, 2020

Metoda Zmiany miejsca — skrót

Metoda Zmiany miejsca polega na zmienianiu miejsca swojej nauki (zmienianie bodźców, dźwięków, świateł, otoczenia, godzin nauki).

Zastosowanie: do wszystkiego.

Opis

Często słyszymy, abyśmy uczyli się w cichym i stałym miejscu. Daje to dobre efekty. Jednak nie najlepsze. Lepiej zmieniać jest miejsce i dawać mózgowi nowe bodźce. Można łączyć (a przez to lepiej zapamiętać) przyswajane informacje z różnymi miejscami i przedmiotami. W znanym miejscu wszystko jest już znane, dlatego ciężko jest zakotwiczyć zdobywaną wiedzę z otoczeniem.

A co z ciszą i hałasem? Najlepiej uczyć się w takich warunkach, w jakich będzie egzamin. Jeżeli będzie na egzaminie mały harmider, warto postarać się również uczyć w takich warunkach.

Powtórzenie materiału w nowym miejscu zmusza umysł do cięższej pracy, niż podczas robienia jej w tym samym miejscu. Mózg postrzega powtarzany materiał jako nowy. Sprawia to, że nie nudzi się tak szybko, a przez to lepiej zapamiętuje. W ramach zmiany miejsca wystarczy zmieniać pokoje, w których odbywa się nauka, przemeblować je, włączać różną muzykę i dźwięki.

Uwagi

  • Zmienianie otoczenia uczenia się sprawia, że mózg postrzega poznawany materiał jako nowy.
  • Nowe miejsca i nowe przedmioty dają możliwość zaczepiania o nie zdobywanej wiedzy.
  • Warto uczyć się w warunkach odwzorowujących egzamin.
  • Zmiana miejsca może być bardzo prosta — można zmienić naukę w pokoju na naukę w kuchni.
  • Zmiana miejsca sprawia, że mózg musi trochę ciężej popracować, przez co nie nudzi się.
  • Nie wiadomo jaki wpływ na nas ma muzyka. Każdy musi to przetestować na sobie.

Praktyka

W ramach skorzystania z tej metody jutrzejszą sesję przyswajania wiedzy zrobię w innym pokoju!

Źródła:

Linki oznaczone (*) są linkami afiliacyjnymi.