Poprawianie koncentracji — ćwiczenia

przez | 6 kwietnia, 2020

Poprawianie koncentracji — ćwiczenia

W poprawieniu koncentracji pomocne są następujące ćwiczenia (dobrze jest je robić przed każdą sesją nauki):

  1. Ćwiczenia oddechowe, które uspokajają umysł i ciało — Usiądź wygodnie i odetchnij 3 razy głęboko, skupiając się tylko na oddechu.
  2. Wycisz emocje.
  3. Zamknij oczy i skup się na plamkach, które widzisz.
  4. Wyobraź sobie jakiś zielony owoc, obracaj go w myślach i obserwuj (ćwiczenie wizualizacji).
  5. Wysłuchaj jakiegoś nagrania bajki i wyobrażaj sobie to, o czym ona opowiada (ćwiczenie wyobraźni).
  6. Wykonuj ćwiczenia poprawiające współpracę między półkulami mózgu, np. wyobraź sobie gorące jajko na czubku głowy, poczuj jego ciepło i ucisk.
  7. Rysuj leżące ósemki jedna na drugą. Pilnuj, aby punkt złączenia pętli ósemek był zawsze w tym samym miejscu.
  8. Zwróć uwagę na swoje otoczenie — biurko, książki, krzesło — i jak ono wpływa na Ciebie, dotyka i uciska. Ćwiczenie ma na celu nie pozwolić Ci zatopić się w marzeniach, lecz wrócić do rzeczywistości.

Ćwiczenie wizualizacji i wyobraźni przydaje się podczas czytania, ponieważ pozwala nam widzieć obrazy na kartach książki, a nie tylko literki. Dzięki temu lepiej zapamiętujemy. Możemy zwiększyć głębokość oraz długość naszej koncentracji. Musimy podjąć decyzję, że chcemy się koncentrować oraz trenować nasze ciało i umysł.

Wszystkie posty związane z mini projektem: Nauka szybkiego czytania:

Źródła

Bestseller dnia w księgarni Złote Myśli

Obraz główny

Materiały

  • Błyskawiczny kurs szybkiego czytania — Jadwiga Mierwińska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *