
Spis treści
Ciekawość
Przed rozpoczęciem czytania, zadajmy sobie pytanie: co autor może mieć na myśli, co może zawierać tekst, jaką hipotezę może przedstawiać, na jakie pytania odpowiadać, a przede wszystkim: czego szukam w tym tekście. Pozwoli to nam zwrócić większą uwagę na rzeczy, których szukamy.
Budujmy w nas ciekawość treści. Zastanawiajmy się, co ten tekst może kryć. Zwiększy to naszą koncentrację, zaangażowanie oraz przyjemność z czytania. Czujmy się jak odkrywca nowych treści, nowej wiedzy, jak detektyw odkrywający kolejne elementy układanki. Bądźmy tym podekscytowanie!
Użyjmy techniki aktywnego uczenia się:
- Przeczytajmy tytuł i zastanówmy się, co może zawierać tekst.
- Przeczytaj początek tekstu i koniec, aby sprawdzić prawdziwość przewidywań.
- Stwórzmy pytania do treści. Co chcemy znaleźć w tekście? Czego się dowiedzieć?
- Przeczytajmy tekst.
- Zróbmy mapę myśli.
- Odpowiedzmy na wymyślone wcześniej pytania.
- Zastanów się nad znaczeniem nowych słów: najpierw na podstawie kontekstu ich użycia, a potem za pomocą słownika.
- Podsumujmy tekst naszą opinię na jego temat i czy się z nim zgadzamy.
Wszystkie posty związane z mini projektem: Nauka szybkiego czytania:
- Początek mini projektu: Nauka szybkiego czytania
- Motywacja i koncentracja to początek kursy szybkiego czytania
- Poprawianie koncentracji — ćwiczenia
- Zarządzanie sobą w czasie
- Zapamiętywanie
- Początki szybkiego czytania
- Spostrzegawczość
- Artykulacja
- Antycypacja
- Poszerzanie pola widzenia
- Regresja
- Mapy myśli
- Ciekawość
- Podsumowanie połowy projektu: Nauka szybkiego czytania
- Moje notatki z nauki szybkiego czytania
- Podsumowanie projektu: Nauka szybkiego czytania
Źródła
Obraz główny
Materiały
- Błyskawiczny kurs szybkiego czytania — Jadwiga Mierwińska
Sorry, there was a YouTube error.