Wykorzystanie machine learning i sztucznej inteligencji w Marketing Automation – Notatka z nauki

przez Karol Bocian | 1 stycznia, 2022

W ramach rozwijania się oglądam i czytam różne materiały. Następnie wiedzę z nich umieszczam w Anki oraz w notatkach i uzupełniam własnymi przemyśleniami. Ostatnio zapoznałem się z materiałem: Wykorzystanie machine learning i sztucznej inteligencji w Marketing Automation

Notatka z materiału: Wykorzystanie machine learning i sztucznej inteligencji w Marketing Automation

Zanotowałem z tego materiału:

  • Dane, Machine Learning i Sztuczna inteligencja pozwalają lepiej przewidywać przyszłość oraz przygotować ścieżki zakupowe i komunikaty lepiej trafiające do konkretnego potencjalnego klienta.
    • Automatyzacja pozwala bez ingerencji człowieka zwiększać konwersję.
    • Coraz częściej przeróżne działy w firmach (marketing, finanse, sprzedaż, obsługa klienta), są zastępowane przez działy IT (a w tym przez automaty, Sztuczną inteligencję, etc.).
  • Ogromne firm, mające wiele różnych sklepów, mogą robić globalne cookie – zbierać globalnie dane o kliencie.
  • Dane pozwalają przewidywać preferencje zakupowe klienta, a przez to serwować mu odpowiednią reklamę w odpowiedni sposób.
  • Kaggle – platfroma, na której ludzie próbują rozwiązać ważne problemy za pomocą zaawansowanych technologii. Są tam publikowane te rozwiązania.
  • Sztuczna inteligencja zastępuje ludzi:
    • Lekarzy.
    • Prawników.
    • Marketerów.
    • Kierowców.
  • Rynek monopolizuje się, bo technologiczni giganci mają algorytmy i ogrom danych o klientach, które pracują lepiej niż ludzie.
  • Sztuczna inteligencja za jakiś czas (obecnie uczona grać w gry strategiczne) będzie zakładała firmę i ją prowadziła.

Wszystkie posty związane z notatkami z nauki:

Źródła

Obraz główny

Materiał: Wykorzystanie machine learning i sztucznej inteligencji w Marketing Automation

Kategoria: Notatki z nauki

O Karol Bocian

Programowanie i świat agentów programowalnych, który poznał na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych, wciągnął go w przemysł IT. W trakcie swojej praktyki zawodowej Karol zrozumiał, że nie ważne co się robi i kim się jest, ale wiedza z zarządzania przydaje się wszędzie. Rozpoczął studia na kierunku Zarządzanie i Inżyniera Produkcji. W przypadku Karola zarządzanie to nie tylko teoria czy praca, ale prawie każdy element jego życia, to jego pasja.