
Przeczytałem ostatnio kolejną książkę. W tym wpisie dzielę się informacjami, które w niej znalazłem oraz które wdrożyłem w swoim życiu. Staram się z każdej książki wdrażać minimum jedną rzecz.
Wdrożyłem:
- Rozpocząłem budowanie firmy na podstawie przedstawionego procesu.
Książkę możesz kupić tutaj:
- https://chodnikliteracki.pl (*)
- https://flowbooks.pl/ (*)
- https://www.inbook.pl (*)
- https://ksiegarnia.pwn.pl/ (*)
- https://www.matras.pl/ (*)
- https://www.nieprzeczytane.pl/ (*)
- https://paskarz.pl/ (*)
- https://www.profit24.pl/ (*)
- https://www.znak.com.pl/ (*)
Notatki:
Właściciel jednoosobowej działalności (małej i początkującej firmy), wchodzi w trzy role:
- Specjalista techniczny — osoba wykonująca produkty.
- Kierownik — osoba odpowiedzialna za zarządzanie i robienie właściwych rzeczy we właściwym czasie. Jest pragmatykiem, planistą i osoba wprowadzająca ład, porządek i procesy.
- Przedsiębiorca — wizjoner, innowator, strateg i marzyciel. Tworzy wizję przyszłości.
W jednoosobowej działalności właściciel pełni trzy role, które walczą między sobą o czas, kiedy są sprawowane.
Fazy rozwijającej się firmy:
-
- Zarodkowa — głównie działa tutaj specjalista, który tworzy nowy produkt.
- Rozkwitu — właściciel szuka pomocników, którym zlecane są nielubiane prace.
- Powrót do maleńkości — właściciel zmniejsza firmę, ponieważ nie potrafi opanować chaosu, który pojawił się poprzez powiększenie firmy.
- Załamanie — firma upada, bo wewnętrzny chaos ją przerósł.
- Walka o przetrwanie w rozkwicie — ciągłe podtrzymywanie firmy. Dzień wolnego może sprawić, że firma upadnie. Stajesz się niewolnikiem swojej firmy.
Niestety, jeżeli chcesz spełniać swoje marzenia, musisz wychodzić ze strefy komfortu. Większość z nas jest gotowa oddać za komfort i poczucie kontroli bardzo dużo. Większość z nas oddaje za to swoje marzenia i swoje życie. Czy Ty też jesteś gotów stracić swoje życie na rzecz wygodnego życia? Chcesz być dobry, czy wielki? Chcesz być dumny z siebie, czy chcesz czuć, że nic nie osiągnąłeś? Pragnienie komfortu sprawia, że jesteśmy tchórzami. Nie spełnisz marzeń i nie zmienisz świata, jeżeli nie zaczniesz od siebie. Musisz zacząć inaczej żyć, myśleć i pracować. Musisz zacząć robić to dzisiaj i już nigdy nie przestać. I musisz zacząć zmieniać świat od siebie. Nie ma innej drogi.
Traktuj swoją firmę jak produkt. Zacznij pracować nad swoją firmą, a nie w swojej firmie. Potraktuj swoją firmę jak maszynkę przynoszącą pieniądze. Stwórz franczyzę, którą będziesz mógł sprzedać innym (ale nie musisz tego robić). Stwórz firmę, które działa jak szwajcarski zegarek. Nazywa się to rewolucją przekręć-kluczyk. To koncepcja, w której możesz dać innym przepis na świetny przepis, jak restauracje McDonald — zbuduj taki budynek, smaż hamburgery w taki sposób. Skorzystaj z tych zasad:
- Model biznesowy zapewnia klientom, pracowników, dostawcom i pożyczkodawcom wartość, która przekracza ich oczekiwania.
- Model obsługiwany jest przez ludzi o najniższych możliwych kwalifikacjach.
- Model egzekwuje nienaganny porządek.
- Cała praca modelu jest udokumentowana w procedurach operacyjnych.
- Model zapewnia przewidywalność i powtarzalny proces obsługi klienta.
- Model wprowadza ujednolicone kodów, barw, ubioru, sprzętów i pomieszczeń.
Proces rozwoju biznesu składa się z trzech kroków:
- Wprowadzanie innowacji — rób eksperymenty i szukaj sposobów lepszego spełniania oczekiwań klientów i generowania większych zysków.
- Kwantyfikowanie — mierzenie wszystkiego. Dane pozwalają podejmować decyzje oparte na danych i faktach, a nie na przekonaniach.
- Koordynowanie rozwoju — firma musi rozwijać się w zarządzany sposób.
Program rozwoju firmy:
- Wyznacz cel podstawowy.
- Wyznacz cel strategiczny.
- Zbuduj strategię organizacyjną.
- Zbuduj strategię zarządzania.
- Zbuduj strategię zasobów ludzkich.
- Zbuduj strategię marketingową.
- Zbuduj strategię systemową.
Książkę możesz kupić tutaj:
- https://chodnikliteracki.pl (*)
- https://flowbooks.pl/ (*)
- https://www.inbook.pl (*)
- https://ksiegarnia.pwn.pl/ (*)
- https://www.matras.pl/ (*)
- https://www.nieprzeczytane.pl/ (*)
- https://paskarz.pl/ (*)
- https://www.profit24.pl/ (*)
- https://www.znak.com.pl/ (*)
Wszystkie posty związane z książkowymi wdrożeniami:
- My robimy to inaczej! Opowieść o tym, jak organizacje powstają i upadają, by móc odrodzić się na nowo – J. Kotter, H. Rathgeber
- Zostań Drapieżnikiem — R. Mazur, M. Osman
- Od dobrego do wielkiego – J. Collins
- Ludzie. Krótka historia o tym, jak spieprzyliśmy wszystko – Tom Phillips
- Filozofia kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie — Maurer R.
- Od celu do wyniku. Siła mechanizmów katalitycznych w biznesie — J. Collins
- Praktyczne metody osiągania sukcesów. Potęga myśli — M. R. Kopmeyer
- Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość Małych firm upada i jak temu zaradzić – Michael E. Gerber
- Myśl i bogać się. Orientacja na cel — Greg S. Reid
- Dekalog szczęścia. Jak nie dać się udawanej radości, ale też nie wpaść w czarną rozpacz — w rozmowach z Beatą Pawłowicz
- Kreowanie Globalnej Marki. Magia Harry’ego Pottera — Stephen Brown
- Twoja wolność finansowa. Poprzez Marketing przez sieć — Andre Blanchard
- Prosta droga do sukcesu — Rafał Motriuk
- Eutyfron. Obrona. Kriton. — Platon
- Listy — Platon
- Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces — Howard Schultz z Joanne Gordon
- Zasada Dilberta. Szefowie, zebrania, fanaberie dyrekcji i inne plagi widziane z biurowej zagródki — Scott Adams
- Bądź kreatywny i pomysłowy — Barrie Hawkins
- Ludzie przeciwko ludziom — Jacek Santorski
- Emerytura nie jest Ci potrzebna, czyli jak kilka Twoich decyzji może spowodować, że zgromadzisz majątek i szybciej osiągniesz wolność finansową — Jacek Borowiak
- Laptopowy milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci — Mark Anastasi
- 4 godziny, by zostać mistrzem, nie tylko w kuchni — Timothy Ferriss
- Testy A/B. Od kliknięcia do klienta — Dan Siroker i Pete Koomen
- Sapiens. Od zwierząt do bogów — Yuval Noah Harari
- Niezwykłe historie zwykłych ludzi. Sekrety ich sukcesu — Alfred J. Palla
- Gotowi na start. Jak sprawdzić pomysł na biznes, żeni nie stracić czasu i pieniędzy — Pat Flynn
- Skuteczny e-mail marketing. Dowiedz się, jak skutecznie tworzyć wiadomości i sprzedawać e-mailem — Artur Maciorowski
Źródła
Obraz główny
Materiały
- Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość Małych firm upada i jak temu zaradzić — Michael E. Gerber
Linki oznaczone (*) są linkami afiliacyjnymi. Jeżeli uważasz, że czerpiesz korzyści z mojej pracy, to kup coś korzystając z powyższego linku. Sprawi to, że dostanę prowizję z afiliacji.