Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość Małych firm upada i jak temu zaradzić – Michael E. Gerber

przez | 3 lipca, 2020

Przeczytałem ostatnio kolejną książkę. W tym wpisie dzielę się informacjami, które w niej znalazłem oraz które wdrożyłem w swoim życiu. Staram się z każdej książki wdrażać minimum jedną rzecz.

Wdrożyłem:

  1. Rozpocząłem budowanie firmy na podstawie przedstawionego procesu.
Bestseller dnia w księgarni Złote Myśli

Książkę możesz kupić tutaj:

Notatki:

Właściciel jednoosobowej działalności (małej i początkującej firmy), wchodzi w trzy role:

  1. Specjalista techniczny — osoba wykonująca produkty.
  2. Kierownik — osoba odpowiedzialna za zarządzanie i robienie właściwych rzeczy we właściwym czasie. Jest pragmatykiem, planistą i osoba wprowadzająca ład, porządek i procesy.
  3. Przedsiębiorca — wizjoner, innowator, strateg i marzyciel. Tworzy wizję przyszłości.

W jednoosobowej działalności właściciel pełni trzy role, które walczą między sobą o czas, kiedy są sprawowane.

Fazy rozwijającej się firmy:

    1. Zarodkowa — głównie działa tutaj specjalista, który tworzy nowy produkt.
    2. Rozkwitu — właściciel szuka pomocników, którym zlecane są nielubiane prace.
      1. Powrót do maleńkości — właściciel zmniejsza firmę, ponieważ nie potrafi opanować chaosu, który pojawił się poprzez powiększenie firmy.
      2. Załamanie — firma upada, bo wewnętrzny chaos ją przerósł.
      3. Walka o przetrwanie w rozkwicie — ciągłe podtrzymywanie firmy. Dzień wolnego może sprawić, że firma upadnie. Stajesz się niewolnikiem swojej firmy.

Niestety, jeżeli chcesz spełniać swoje marzenia, musisz wychodzić ze strefy komfortu. Większość z nas jest gotowa oddać za komfort i poczucie kontroli bardzo dużo. Większość z nas oddaje za to swoje marzenia i swoje życie. Czy Ty też jesteś gotów stracić swoje życie na rzecz wygodnego życia? Chcesz być dobry, czy wielki? Chcesz być dumny z siebie, czy chcesz czuć, że nic nie osiągnąłeś? Pragnienie komfortu sprawia, że jesteśmy tchórzami. Nie spełnisz marzeń i nie zmienisz świata, jeżeli nie zaczniesz od siebie. Musisz zacząć inaczej żyć, myśleć i pracować. Musisz zacząć robić to dzisiaj i już nigdy nie przestać. I musisz zacząć zmieniać świat od siebie. Nie ma innej drogi.

Traktuj swoją firmę jak produkt. Zacznij pracować nad swoją firmą, a nie w swojej firmie. Potraktuj swoją firmę jak maszynkę przynoszącą pieniądze. Stwórz franczyzę, którą będziesz mógł sprzedać innym (ale nie musisz tego robić). Stwórz firmę, które działa jak szwajcarski zegarek. Nazywa się to rewolucją przekręć-kluczyk. To koncepcja, w której możesz dać innym przepis na świetny przepis, jak restauracje McDonald — zbuduj taki budynek, smaż hamburgery w taki sposób. Skorzystaj z tych zasad:

  1. Model biznesowy zapewnia klientom, pracowników, dostawcom i pożyczkodawcom wartość, która przekracza ich oczekiwania.
  2. Model obsługiwany jest przez ludzi o najniższych możliwych kwalifikacjach.
  3. Model egzekwuje nienaganny porządek.
  4. Cała praca modelu jest udokumentowana w procedurach operacyjnych.
  5. Model zapewnia przewidywalność i powtarzalny proces obsługi klienta.
  6. Model wprowadza ujednolicone kodów, barw, ubioru, sprzętów i pomieszczeń.

Proces rozwoju biznesu składa się z trzech kroków:

  1. Wprowadzanie innowacji — rób eksperymenty i szukaj sposobów lepszego spełniania oczekiwań klientów i generowania większych zysków.
  2. Kwantyfikowanie — mierzenie wszystkiego. Dane pozwalają podejmować decyzje oparte na danych i faktach, a nie na przekonaniach.
  3. Koordynowanie rozwoju — firma musi rozwijać się w zarządzany sposób.

Program rozwoju firmy:

  1. Wyznacz cel podstawowy.
  2. Wyznacz cel strategiczny.
  3. Zbuduj strategię organizacyjną.
  4. Zbuduj strategię zarządzania.
  5. Zbuduj strategię zasobów ludzkich.
  6. Zbuduj strategię marketingową.
  7. Zbuduj strategię systemową.

Książkę możesz kupić tutaj:

Wszystkie posty związane z książkowymi wdrożeniami:

Źródła

Obraz główny

Materiały

  • Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość Małych firm upada i jak temu zaradzić — Michael E. Gerber

Linki oznaczone (*) są linkami afiliacyjnymi. Jeżeli uważasz, że czerpiesz korzyści z mojej pracy, to kup coś korzystając z powyższego linku. Sprawi to, że dostanę prowizję z afiliacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *