Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google — Galloway Scott

przez Karol Bocian | 11 kwietnia, 2021

Przeczytałem ostatnio kolejną książkę. W tym wpisie dzielę się informacjami, które w niej znalazłem oraz które wdrożyłem w swoim życiu. Staram się z każdej książki wdrażać minimum jedną rzecz.

Wdrożyłem:

  1. Przechodzenie próby przedsiębiorcy:
    1. Zminimalizowanie wpływu na mnie perspektywy publicznej porażki.
    2. Zaczęcie sprzedawać z radością.
    3. Przypomnienie sobie nieudanych prób pracy w dużej firmie.

Książkę możesz kupić tutaj:

Notatki:

Autor opowiada w swojej książce o czterech największych firmach świata: Amazon, Apple, Google i Facebook. Przedstawia elementy, które pozwoliły tym firmom stać się największe. Prezentuje też negatywne przykłady istnienia, a przede wszystkim działania tych firm. Na przykład Amazon obniża koszty produktów poprzez wprowadzanie robotyzacji. Jednocześnie znacząco redukuje liczbę miejsc pracy dla ludzi. Czy to dobrze? Nie mi to oceniać. Jeżeli Ty straciłbyś pracę przez Amazona, może Twoje życie stałoby się gorsze, a może jednak lepsze. Amazon również, poprzez posiadanie największego na świecie rynku detalicznego, ma wiedzę, które produkty i jakie zagrania marketingowe (Amazon stosuje różne techniki prezentacji i strategii cenowej nieswoich produktów) są najlepsze, a następnie stworzyć własne produkty i przez promowanie swoich produktów wyciąć konkurencje (np. Amazon jest producentem baterii).

Jednym z głównych przesłań książki jest to, że powyższe firmy niszcząc konkurencję (są super produktywne i tworzą globalny wzrost i rozwój ludzkości), sprawiają, że spada liczba miejsc pracy oraz wzrasta rozwarstwienie społeczeństwa. Jest znacznie więcej bardzo bogatych ludzi oraz biednych. Warstwa średnia praktycznie zanika.

Autor pisze wprost: Ameryka jest na dobrej drodze, aby stać się domem dla 3 milionów lordów i 350 milionów sług.

Algorytm T

Algorytm T to zdefiniowane cechy organizacji, które sprawiają, że może ona zostać wyceniona na bilion dolarów. Tymi czynnikami są:

  1. Różnicowanie produktu (w tym usuwanie zbędnych elementów).
  2. Kapitalizacja wizji (zdolność przyciągania taniego kapitału dzięki artykułowaniu odważnej i zrozumiałej wizji).
  3. Globalny zasięg.
  4. Sympatia ludzkości.
  5. Integracja pionowa (pełne kontrolowanie doświadczeń klienta).
  6. Sztuczna inteligencja (dostęp do ogromnych danych i możliwość zarządzania nimi).
  7. Katalizowanie kariery (wartość marki dla pracowników jest ważniejsza od wartości dla klientów).
  8. Geografia (skąd pochodzi firma).

Autor porusza też temat osobistego sukcesu w cieniu albo w szeregach wielkiej czwórki. Wymienia najważniejsze elementy pozwalające osiągnąć sukces:

  • Mądrzy ludzie ciężko pracujący i dobrze traktujący innych radzą sobie lepiej od leniwych i nieuprzejmych.
  • Najważniejsza jest dojrzałość emocjonalna.
  • Inteligencja emocjonalna.
  • Zwinność.
  • Ciekawość.
  • Mieć charakter.
  • Mieć dużo praktycznych i jednocześnie szalonych pomysłów, które warte od razu sprawdzić.
  • Prawdziwe zaangażowanie (działać jak właściciel w każdym tego słowa znaczeniu: moje zadanie, mój projekt, moja firma).
  • Zdobywać certyfikaty.
  • Mieć nawyk wygrywania.
  • Odpicować życiorys (niech każdy wie, kim jesteśmy i co już osiągnęliśmy).
  • Umiejętność zarządzania młodymi ludźmi (jasne cele, mierzalne rezultaty, inwestowanie w zespół, empatia).
  • Kierowanie się talentem, a nie pasją.
  • Pracować tam, gdzie cenią nasze umiejętności.

Charakterystyczne cechy przedsiębiorców są niezmienne od dziesiątek lat. Warto mieć w swoim zespole informatyka oraz mieć więcej budowniczych niż kreatorów marek. Trzeba też przejść próbę przedsiębiorcy (pozytywnie przejść test):

  1. Czy przeszkadza Ci perspektywa publicznej porażki?
  2. Czy lubisz sprzedawać?
  3. Czy brakuje ci umiejętności, żeby pracować w dużej firmie?

Książkę możesz kupić tutaj:

Wszystkie posty związane z książkowymi wdrożeniami:

Źródła

Obraz główny

Materiały

  • Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google — Galloway Scott

Linki oznaczone (*) są linkami afiliacyjnymi. Jeżeli uważasz, że czerpiesz korzyści z mojej pracy, to kup coś korzystając z powyższego linku. Sprawi to, że dostanę prowizję z afiliacji.

Kategoria: Książkowe wdrożenia Uncategorized

O Karol Bocian

Programowanie i świat agentów programowalnych, który poznał na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych, wciągnął go w przemysł IT. W trakcie swojej praktyki zawodowej Karol zrozumiał, że nie ważne co się robi i kim się jest, ale wiedza z zarządzania przydaje się wszędzie. Rozpoczął studia na kierunku Zarządzanie i Inżyniera Produkcji. W przypadku Karola zarządzanie to nie tylko teoria czy praca, ale prawie każdy element jego życia, to jego pasja.