
Przeczytałem ostatnio kolejną książkę. W tym wpisie dzielę się informacjami, które w niej znalazłem oraz które wdrożyłem w swoim życiu. Staram się z każdej książki wdrażać minimum jedną rzecz.
Spis treści
Wdrożyłem:
- Spróbować zwracać większą uwagę na marketing podczas moich prac.
Notatki:
Strategia marketingowa (ATOZD):
- A — autor — ciekawa historia autora.
- T — treść — nowe, lecz jednak trochę znajome treści.
- O — okładka — grafiki przykuwające uwagę.
- Z — zainteresowanie — pokazywanie zainteresowania produktem, mechanizmy: odliczanie, tajemnice, wpadki, robienie hałasu, przekazywanie podpowiedzi o losach bohaterów. Pokazywanie statystyk i dużych liczb: dzisiaj kupiło już milion osób.
- D — dostępność — można kupić produkt wszędzie, ale nie zawsze — ograniczone zasoby. Można zapisać się na listę oczekujących.
Kreując produkt, dobrze jest opowiadać o nim historię, dodawać trochę tajemnicy i sekretów oraz zaskakiwać odbiorcę.
Przykłady ciekawej formy literackiej w ulotkach reklamowych i ofertach pracy:
- Wydaje Wam się, że chcielibyście pracować w dziale Kontaktów z Mugolami?
- Czy masz w sobie to Coś, co jest potrzebne do Szkolenia Troli na Strażników?
- Czujesz, że nie dotrzymujesz kroku rozwojowi współczesnej magii? Zdarza ci się usprawiedliwiać, że nie wyszło ci najprostsze zaklęcie? Wykpiono twoje bezskuteczne wymachiwanie różdżką? WMIGUROK to zupełnie nowy, szybki, łatwy i absolutnie niezawodny sposób na poznanie współczesnej magii. Setki czarownic i czarodziejów skorzystało z dobrodziejstw tej nowej metody!
12 etapów budowania struktury filmu:
- Zwykły świat.
- Zapowiedź przygód.
- Odmowa.
- Spotkanie z mentorem.
- Przekroczenie pierwszego progu.
- Próby, sojusze, wrogowie.
- Zbliżenie się do ukrytej jaskini.
- Ciężka próba.
- Nagroda.
- Droga do domu.
- Wskrzeszenie.
- Powrót z eliksirem.
Wszystkie posty związane z książkowymi wdrożeniami:
- My robimy to inaczej! Opowieść o tym, jak organizacje powstają i upadają, by móc odrodzić się na nowo – J. Kotter, H. Rathgeber
- Zostań Drapieżnikiem — R. Mazur, M. Osman
- Od dobrego do wielkiego – J. Collins
- Ludzie. Krótka historia o tym, jak spieprzyliśmy wszystko – Tom Phillips
- Filozofia kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie — Maurer R.
- Od celu do wyniku. Siła mechanizmów katalitycznych w biznesie — J. Collins
- Praktyczne metody osiągania sukcesów. Potęga myśli — M. R. Kopmeyer
- Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość Małych firm upada i jak temu zaradzić – Michael E. Gerber
- Myśl i bogać się. Orientacja na cel — Greg S. Reid
- Dekalog szczęścia. Jak nie dać się udawanej radości, ale też nie wpaść w czarną rozpacz — w rozmowach z Beatą Pawłowicz
- Kreowanie Globalnej Marki. Magia Harry’ego Pottera — Stephen Brown
- Twoja wolność finansowa. Poprzez Marketing przez sieć — Andre Blanchard
- Prosta droga do sukcesu — Rafał Motriuk
- Eutyfron. Obrona. Kriton. — Platon
- Listy — Platon
- Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces — Howard Schultz z Joanne Gordon
- Zasada Dilberta. Szefowie, zebrania, fanaberie dyrekcji i inne plagi widziane z biurowej zagródki — Scott Adams
- Bądź kreatywny i pomysłowy — Barrie Hawkins
- Ludzie przeciwko ludziom — Jacek Santorski
- Emerytura nie jest Ci potrzebna, czyli jak kilka Twoich decyzji może spowodować, że zgromadzisz majątek i szybciej osiągniesz wolność finansową — Jacek Borowiak
- Laptopowy milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci — Mark Anastasi
- 4 godziny, by zostać mistrzem, nie tylko w kuchni — Timothy Ferriss
- Testy A/B. Od kliknięcia do klienta — Dan Siroker i Pete Koomen
- Sapiens. Od zwierząt do bogów — Yuval Noah Harari
- Niezwykłe historie zwykłych ludzi. Sekrety ich sukcesu — Alfred J. Palla
- Gotowi na start. Jak sprawdzić pomysł na biznes, żeby nie stracić czasu i pieniędzy — Pat Flynn
- Skuteczny e-mail marketing. Dowiedz się, jak skutecznie tworzyć wiadomości i sprzedawać e-mailem — Artur Maciorowski
- Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google — Galloway Scott
- Biznes, czyli sztuka budowania relacji — Miłosz Brzeziński
- Życiologia, czyli o mądrym zarządzaniu czasem — Miłosz Brzeziński
Źródła
Obraz główny
Materiały
- Kreowanie Globalnej Marki. Magia Harry’ego Pottera — Stephen Brown
Linki oznaczone (*) są linkami afiliacyjnymi. Jeżeli uważasz, że czerpiesz korzyści z mojej pracy, to kup coś korzystając z powyższego linku. Sprawi to, że dostanę prowizję z afiliacji.