Skuteczny e-mail marketing. Dowiedz się, jak skutecznie tworzyć wiadomości i sprzedawać e-mailem — Artur Maciorowski

przez | 11 kwietnia, 2021

Przeczytałem ostatnio książkę: Skuteczny e-mail marketing. Dowiedz się, jak skutecznie tworzyć wiadomości i sprzedawać e-mailem. W tym wpisie dzielę się informacjami, które w niej znalazłem oraz które wdrożyłem w swoim życiu. Staram się z każdej książki wdrażać minimum jedną rzecz.

Wdrożyłem:

  1. Zacząłem regularnie wysyłać newsletter do moich czytelników.
Bestseller dnia w księgarni Złote Myśli

Książkę możesz kupić tutaj:

Notatki:

Baza adresów e-mail jest bardzo ważna. Zbieraj adresy e-mail na wszystkie możliwe sposoby oraz bierz zgodę na wysyłanie ofert handlowych przez wszystkie Twoje firmy i partnerów. Przed wysłaniem oferty do firmy, lepiej zapytać o zgodę, czy możesz to zrobić. Ludzie mogą dać swój adres e-mail w zamian za: rabat, dostęp do informacji, darmowy upominek, treść premium, nowinkę, oszczędność czasu, edukację, rozrywkę. W podaniu adresu pomocne jest: demo newslettera, rekomendacja, dobra marka.

Zastanów się:

  1. Dlaczego odbiorca miałby otworzyć wiadomość od Ciebie (promocja, ciekawość, emocje, zysk, oszczędność).
  2. Po co odbiorca miałby zapisać się na newsletter (co tam znajdzie, co z tego będzie miał)?

Zalecenia:

  • Wysyłaj GIFy.
  • Podawaj w wiadomości swoje imię, nazwisko, nazwa firmy, zdjęcie osoby.
  • Wysyłaj wiadomości zawsze z tego samego adresu.
  • Wysyłaj jak najkrótsze wiadomości.
  • Bądź precyzyjny.
  • Skup się na korzyściach dla odbiorcy (również w tytule wiadomości).
  • Wiadomości o jednym produkcie może być wiele, a każda z nich może przedstawiać inną korzyść.
  • Tytuł wiadomości możesz stworzyć wyciągając najciekawszy nagłówek (gorący temat) lub wyliczając (10 pomysłów na nowy biznes).
  • Poznaj odbiorcę, aby wiedzieć: co go intryguje, co lubi, jakie ma problemy i potrzeby.
  • Używaj równoważników zdań.
  • Stosuj wypunktowania i numeracje, pisz przejrzyście i klarownie.
  • Rozbijaj na mniejsze bloki.
  • Korzystaj z elementów graficznych (linie, strzałki, emotikony, pogrubienia).
  • Przycisk akcji twórz w formie przycisku. Rób kreatywne nazwy przycisku: Sprawdź sam! Nie umieszczaj obok przycisku Call to action innych ciekawych elementów (odwracających uwagę).
  • Nie dawaj zbyt wiele wyboru — przekaz ma być prosty — jedno Call to action.
  • Umieszczaj duże liczby. Podkreśl najważniejsze cechy i nie zaciemniaj ich szczegółami.
  • Umieszczaj najważniejsze elementy w górnym lewym rogu.
  • Najważniejsze informacje umieszczaj nad linią zanurzenia.
  • Wykorzystuj twarze i liczby — przyciągają uwagę.
  • Możesz na początku wiadomości umieścić najważniejszą rzecz (największą wartość, np. konkluzję, przemyślenie, podsumowanie), a dopiero niżej szczegóły problemy, przebieg analizy, etc.
  • Skracaj — skracaj linki nawet do 11 znaków, używaj precyzyjnych słów.

Zastanów się:

  • Co chcesz przekazać.
  • Kim jest Twój odbiorca.
  • Dlaczego odbiorca ma skorzystać z Twoich treści?
  • Dlaczego odbiorca ma otworzyć wiadomość i ją przeczytać?
  • Jak podzielić treść na akapity.
  • Jaki Call to action będzie najlepszy. Czy odbiorca wie dokładnie, co ma zrobić?
  • Czy zrobić w prawej kolumnie obszar promocyjny (do promocji marki lub produktu)?
  • Jakie wybrać materiały graficzne.
  • Czy zamieściłeś wystarczające informacje kontaktowe i odbiorca wie, kto do niego pisze (dobrze jest umieścić zdjęcia redaktorów)?
  • Czy poprosiłeś o dodanie swojego adresu jako odbiorca zaufany?
  • Czy spersonalizowałeś treść?
  • Czy dajesz unikalną wartość?
  • Czy możesz coś usunąć z wiadomości (bo jest zbędne)?
  • Czy wsparłeś odbiorcę w osiąganiu jego celów?
  • Czy wsparłeś osiąganie swoich celów?

10 zasad konstrukcji mailingu reklamowego:

  1. Układ wiadomości oparty na tabelach.
  2. Stosowanie standardowych czcionek.
  3. Znane formaty graficzne.
  4. Alternatywny tekst (alt).
  5. Wersja WWW.
  6. Inne dodatki w nagłówku (zaufany odbiorca, poleć znajomemu, podziel się).
  7. Niewidoczny tekst w nagłówku (pre-header)
  8. Rozmiar ma znaczenie — najważniejszy komunikat to przycisk Call to action — umieszcaj go nad linią zanurzenia. W wiadomości jest tak zwany magiczny kwadrat 250 × 250 w lewym górnym rogu — jest to najczęstszy początek czytania wiadomości. Dobrze jest tutaj umieścić logo lub inny istotny element albo treść.
  9. Zapomnij o skryptach i multimediach.
  10. Stopka wiarygodności.

Najczęstsze błędy:

  1. Brak wyeksponowanego przycisku z Call to Action.
  2. Źle podpięte przyciski i linki.
  3. Zbyt wiele możliwości do zrobienia — za wiele call to action.
  4. Brak dobrze opisanego Call to action.
  5. Wiele innych elementów konkuruje z przyciskiem Call to action.
  6. Linki prowadzą do nietypowych lokalizacji.
  7. Przycisk z Call to action jest pod linią zanurzenia.

Książkę możesz kupić tutaj:

Wszystkie posty związane z książkowymi wdrożeniami:

Źródła

Obraz główny

Materiały

  • Skuteczny e-mail marketing. Dowiedz się, jak skutecznie tworzyć wiadomości i sprzedawać e-mailem — Artur Maciorowski

Linki oznaczone (*) są linkami afiliacyjnymi. Jeżeli uważasz, że czerpiesz korzyści z mojej pracy, to kup coś korzystając z powyższego linku. Sprawi to, że dostanę prowizję z afiliacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *