Przeczytałem ostatnio książkę: Skuteczny e-mail marketing. Dowiedz się, jak skutecznie tworzyć wiadomości i sprzedawać e-mailem. W tym wpisie dzielę się informacjami, które w niej znalazłem oraz które wdrożyłem w swoim życiu. Staram się z każdej książki wdrażać minimum jedną rzecz.
Spis treści
Wdrożyłem:
- Zacząłem regularnie wysyłać newsletter do moich czytelników.
Książkę możesz kupić tutaj:
- https://chodnikliteracki.pl (*)
- https://flowbooks.pl (*)
- https://www.inbook.pl (*)
- https://matras.pl/ (*)
- https://www.nieprzeczytane.pl (*)
- https://paskarz.pl (*)
- https://www.profit24.pl (*)
- https://www.znak.com.pl (*)
Notatki:
Baza adresów e-mail jest bardzo ważna. Zbieraj adresy e-mail na wszystkie możliwe sposoby oraz bierz zgodę na wysyłanie ofert handlowych przez wszystkie Twoje firmy i partnerów. Przed wysłaniem oferty do firmy, lepiej zapytać o zgodę, czy możesz to zrobić. Ludzie mogą dać swój adres e-mail w zamian za: rabat, dostęp do informacji, darmowy upominek, treść premium, nowinkę, oszczędność czasu, edukację, rozrywkę. W podaniu adresu pomocne jest: demo newslettera, rekomendacja, dobra marka.
Zastanów się:
- Dlaczego odbiorca miałby otworzyć wiadomość od Ciebie (promocja, ciekawość, emocje, zysk, oszczędność).
- Po co odbiorca miałby zapisać się na newsletter (co tam znajdzie, co z tego będzie miał)?
Zalecenia:
- Wysyłaj GIFy.
- Podawaj w wiadomości swoje imię, nazwisko, nazwa firmy, zdjęcie osoby.
- Wysyłaj wiadomości zawsze z tego samego adresu.
- Wysyłaj jak najkrótsze wiadomości.
- Bądź precyzyjny.
- Skup się na korzyściach dla odbiorcy (również w tytule wiadomości).
- Wiadomości o jednym produkcie może być wiele, a każda z nich może przedstawiać inną korzyść.
- Tytuł wiadomości możesz stworzyć wyciągając najciekawszy nagłówek (gorący temat) lub wyliczając (10 pomysłów na nowy biznes).
- Poznaj odbiorcę, aby wiedzieć: co go intryguje, co lubi, jakie ma problemy i potrzeby.
- Używaj równoważników zdań.
- Stosuj wypunktowania i numeracje, pisz przejrzyście i klarownie.
- Rozbijaj na mniejsze bloki.
- Korzystaj z elementów graficznych (linie, strzałki, emotikony, pogrubienia).
- Przycisk akcji twórz w formie przycisku. Rób kreatywne nazwy przycisku: Sprawdź sam! Nie umieszczaj obok przycisku Call to action innych ciekawych elementów (odwracających uwagę).
- Nie dawaj zbyt wiele wyboru — przekaz ma być prosty — jedno Call to action.
- Umieszczaj duże liczby. Podkreśl najważniejsze cechy i nie zaciemniaj ich szczegółami.
- Umieszczaj najważniejsze elementy w górnym lewym rogu.
- Najważniejsze informacje umieszczaj nad linią zanurzenia.
- Wykorzystuj twarze i liczby — przyciągają uwagę.
- Możesz na początku wiadomości umieścić najważniejszą rzecz (największą wartość, np. konkluzję, przemyślenie, podsumowanie), a dopiero niżej szczegóły problemy, przebieg analizy, etc.
- Skracaj — skracaj linki nawet do 11 znaków, używaj precyzyjnych słów.
Zastanów się:
- Co chcesz przekazać.
- Kim jest Twój odbiorca.
- Dlaczego odbiorca ma skorzystać z Twoich treści?
- Dlaczego odbiorca ma otworzyć wiadomość i ją przeczytać?
- Jak podzielić treść na akapity.
- Jaki Call to action będzie najlepszy. Czy odbiorca wie dokładnie, co ma zrobić?
- Czy zrobić w prawej kolumnie obszar promocyjny (do promocji marki lub produktu)?
- Jakie wybrać materiały graficzne.
- Czy zamieściłeś wystarczające informacje kontaktowe i odbiorca wie, kto do niego pisze (dobrze jest umieścić zdjęcia redaktorów)?
- Czy poprosiłeś o dodanie swojego adresu jako odbiorca zaufany?
- Czy spersonalizowałeś treść?
- Czy dajesz unikalną wartość?
- Czy możesz coś usunąć z wiadomości (bo jest zbędne)?
- Czy wsparłeś odbiorcę w osiąganiu jego celów?
- Czy wsparłeś osiąganie swoich celów?
10 zasad konstrukcji mailingu reklamowego:
- Układ wiadomości oparty na tabelach.
- Stosowanie standardowych czcionek.
- Znane formaty graficzne.
- Alternatywny tekst (alt).
- Wersja WWW.
- Inne dodatki w nagłówku (zaufany odbiorca, poleć znajomemu, podziel się).
- Niewidoczny tekst w nagłówku (pre-header)
- Rozmiar ma znaczenie — najważniejszy komunikat to przycisk Call to action — umieszcaj go nad linią zanurzenia. W wiadomości jest tak zwany magiczny kwadrat 250 × 250 w lewym górnym rogu — jest to najczęstszy początek czytania wiadomości. Dobrze jest tutaj umieścić logo lub inny istotny element albo treść.
- Zapomnij o skryptach i multimediach.
- Stopka wiarygodności.
Najczęstsze błędy:
- Brak wyeksponowanego przycisku z Call to Action.
- Źle podpięte przyciski i linki.
- Zbyt wiele możliwości do zrobienia — za wiele call to action.
- Brak dobrze opisanego Call to action.
- Wiele innych elementów konkuruje z przyciskiem Call to action.
- Linki prowadzą do nietypowych lokalizacji.
- Przycisk z Call to action jest pod linią zanurzenia.
Książkę możesz kupić tutaj:
- https://chodnikliteracki.pl (*)
- https://flowbooks.pl (*)
- https://www.inbook.pl (*)
- https://matras.pl/ (*)
- https://www.nieprzeczytane.pl (*)
- https://paskarz.pl (*)
- https://www.profit24.pl (*)
- https://www.znak.com.pl (*)
Wszystkie posty związane z książkowymi wdrożeniami:
- My robimy to inaczej! Opowieść o tym, jak organizacje powstają i upadają, by móc odrodzić się na nowo – J. Kotter, H. Rathgeber
- Zostań Drapieżnikiem — R. Mazur, M. Osman
- Od dobrego do wielkiego – J. Collins
- Ludzie. Krótka historia o tym, jak spieprzyliśmy wszystko – Tom Phillips
- Filozofia kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie — Maurer R.
- Od celu do wyniku. Siła mechanizmów katalitycznych w biznesie — J. Collins
- Praktyczne metody osiągania sukcesów. Potęga myśli — M. R. Kopmeyer
- Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość Małych firm upada i jak temu zaradzić – Michael E. Gerber
- Myśl i bogać się. Orientacja na cel — Greg S. Reid
- Dekalog szczęścia. Jak nie dać się udawanej radości, ale też nie wpaść w czarną rozpacz — w rozmowach z Beatą Pawłowicz
- Kreowanie Globalnej Marki. Magia Harry’ego Pottera — Stephen Brown
- Twoja wolność finansowa. Poprzez Marketing przez sieć — Andre Blanchard
- Prosta droga do sukcesu — Rafał Motriuk
- Eutyfron. Obrona. Kriton. — Platon
- Listy — Platon
- Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces — Howard Schultz z Joanne Gordon
- Zasada Dilberta. Szefowie, zebrania, fanaberie dyrekcji i inne plagi widziane z biurowej zagródki — Scott Adams
- Bądź kreatywny i pomysłowy — Barrie Hawkins
- Ludzie przeciwko ludziom — Jacek Santorski
- Emerytura nie jest Ci potrzebna, czyli jak kilka Twoich decyzji może spowodować, że zgromadzisz majątek i szybciej osiągniesz wolność finansową — Jacek Borowiak
- Laptopowy milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci — Mark Anastasi
- 4 godziny, by zostać mistrzem, nie tylko w kuchni — Timothy Ferriss
- Testy A/B. Od kliknięcia do klienta — Dan Siroker i Pete Koomen
- Sapiens. Od zwierząt do bogów — Yuval Noah Harari
- Niezwykłe historie zwykłych ludzi. Sekrety ich sukcesu — Alfred J. Palla
- Gotowi na start. Jak sprawdzić pomysł na biznes, żeby nie stracić czasu i pieniędzy — Pat Flynn
- Skuteczny e-mail marketing. Dowiedz się, jak skutecznie tworzyć wiadomości i sprzedawać e-mailem — Artur Maciorowski
- Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google — Galloway Scott
- Biznes, czyli sztuka budowania relacji — Miłosz Brzeziński
- Życiologia, czyli o mądrym zarządzaniu czasem — Miłosz Brzeziński
- Cud uważności. Prosty podręcznik medytacji — Thich Nhat Hanh
- Umysł miliardera. 20 zasad bogactwa i sukcesu najbogatszych ludzi świata — Rafael Badziag
- Rework — Jason Fried, David Heinemeier Hansson
- Jak zdobyć bogactwo. Najważniejsze nauki jednego z najbogatszych brytyjskich przedsiębiorców — Felix Dennis
- Jak zarobić duże pieniądze. 88 sposobów na bogactwo i sukces — Felix Dennis
- Zdobywanie fortuny. Praktyczne metody osiągania sukcesów — M. R. Kopmeyer
- Miliarderzy. Kariery najbogatszych ludzi świata przedstawiają tajemnice swoich sukcesów — Charles-Albert Poissant, Christian Godefroy
- Elon Musk. Biografia twórcy PayPala, Tesli, SpaceX — Ashlee Vance
- Finansowa forteca. Jak inwestować skutecznie i mieć święty spokój — Marcin Iwuć
- Specyfikacja na przykładach. Poznaj zwinne metody pracy i dostarczaj właściwe oprogramowanie — Gojko Adzic
- Oprogramowanie łatwe w utrzymaniu. Pisz kod podatny na przyszłe zmiany — Joost Visser
- Jak uczyć się efektywnie: metody i motywacja: praktyczny poradnik — Edwin A. Locke
- Wy wszyscy moi ja — Miłosz Brzeziński
- Jak odgracić dom — Dana K. White
- Doskonała kariera — Max Eggert – moje notatki
- Steve Jobs — Walter Isaacson – notatki z książki
- Jak uniknąć pomyłek — Robert E. Mittelstaedt, Jr.
- Głowa do liczb — dr Barbara Oakley
- Najbogatszy człowiek w Babilonie — George S. Clason
- Wielkie marzenia? Szimon Peres i jego książka
- 25 miniemerytur — Jakub B. Bączek
- Jakoś wkrótce — Kelly i Zach Weinersmithowie
- Wielcy z wyboru — Jim Collins, Morten T. Hansen
- Jak upadają giganci — Jim Collins – notatki
- Wizjonerskie organizacje — Jim Collins, Jerry I. Porras
- Współbieżność w języku C#. Receptury — Stephen Cleary
- Myślenie strategiczne — Harris Vincent
- Wszyscy kłamią… — Seth Stephens-Davidowitz
- W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich — Eric Berne
- Doskonała obsługa klienta — Ted Johns
- Bogaty albo biedny po prostu różni mentalnie — T. Harv Eker
- Unscripted Życie wolność przedsiębiorczość — MJ DeMarco
- Emo Sapiens Harmonia emocji i rozumu – Rafał Ohme
- Nieznane więzi natury — Peter Wohlleben
- Adaptywny kod. Zwinne programowanie wzorce projektowe i SOLID-ne zasady – Gary McLean Hall
- Wieczne opóźnienie Zarządzanie projektami IT — Marcin Dąbrowski
- Jak skutecznie współdziałać w miejscu pracy — Kevin Narramore
- Organizacja spotkań Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu — Carol R. Anderson
- WikiLeaks od środka — Daniel Domscheit-Berg
- Niepowstrzymany rozwój Jak zmieniać firmę gdy zmienia się rynek — Chris Zook
- Postaw na swoim Praktyczne sposoby jak wywierać wpływ na innych — Nicole Soames
- Magia zmiany Przekrocz własne granice i osiągnij cel — Czarodziej Jakub
- Jak to ogarnąć? Praktyczny poradnik zarządzania szczęściem — Agnieszka Stefaniuk
- Gdzie rosną pieniądze Pierwszy poradnik o tym jak znaleźć pieniądze nie wychodząc z domu — Joanna Dymmel
- Unf*ck yourself Napraw się Mniej myśl więcej żyj — Gary John Bishop
- Stwórz jednorożca Od idei po startup wart miliony — Kubera Grzegorz
- Dowiedz się jak zarabiać online bez inwestycji — Łukasz Cichocki
- Zostań ultrasamoukiem Jak mistrzowsko opanować twarde umiejętności w zadziwiająco krótkim czasie — Scott Young
- Korposzczury Jak kultura korpo zrobiła z naszej pracy piekło — Dan Lyons
- Steve Jobs gdzie pada jabłko iPrzewodnik dla nowej generacji — Jay Elliot
- Wrzuć na luz jak poskromić i uspokoić swój umysł — Serge Marquis
- Wszystko zaczyna się w głowie: a kończy gdy nie działasz — Karolina Cwalina-Stępniak
- Zero Waste: śmieć mniej żyj lepiej — Amy Korst
- Liderzy jedzą na końcu — Simon Sinek
- Nie z miłości Mądrzy rodzice – silne dzieci — Jesper Juul
- Gra bez końca — Simon Sinek
- Mój Ojciec Mój Przyjaciel — André Stern, Arno Stern
- Gospodarka nie-wiedzy — Krzysztof Jan Konsztowicz
- Genialny sprzedawca — Tony Buzan Richard Israel
- Ciągłe dostarczanie oprogramowania Kompletny przewodnik — Eberhard Wolff
- WOPR Życiu na ratunek — Dawid Góra
- Krótka historia czasu Od Wielkiego Wybuchu do czarnych dziur — Stephen Hawking
- O pszczołach i ludziach – Lotte Möller
- Jak umiejętnie sprzedawać i zwielokrotniać dochody — Bettger Frank
- Rio Anaconda – Wojciech Cejrowski
- Nie z miłości Mądrzy rodzice – silne dzieci — Jesper Juul – Książkowe wdrożenia
- Zamiast wychowania O sile relacji z dzieckiem — Jesper Juul
- Bóg i Stephen Hawking. Czyj to w końcu projekt? — John Lennox
- Rodzic jako przywódca stada. Pełne miłości przywództwo w rodzinie — Jesper Juul
Źródła
Obraz główny
Materiały
- Skuteczny e-mail marketing. Dowiedz się, jak skutecznie tworzyć wiadomości i sprzedawać e-mailem — Artur Maciorowski
Linki oznaczone (*) są linkami afiliacyjnymi. Jeżeli uważasz, że czerpiesz korzyści z mojej pracy, to kup coś korzystając z powyższego linku. Sprawi to, że dostanę prowizję z afiliacji.